Regulamin Portalu „Bezpieczne Siemianowice” wraz z aplikacją mobilną

  • 1 Definicje terminów wykorzystanych w Regulaminie
  1. Regulamin – niniejszy regulamin.
  2. Aplikacja – aplikacja mobilna - program dostosowany do trzech systemów operacyjnych urządzeń mobilnych: Android w wersji 4.1 i wyższych, IOS w wersji 6.0 i wyższych, Windows Phone w wersji 8.1 i wyższych, to aplikacja w ramach której świadczone są Usługi.
  3. Portal – portal „Bezpieczne Siemianowice”. Strona WWW z transmisją szyfrowaną za pomocą protokołu SSL lub TLS, dostosowana do osób niepełnosprawnych zgodnie z wymaganiami standardu Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.0) Portal „Bezpieczne Siemianowice” będzie realizował proces e-usług związanych z poprawą bezpieczeństwa w mieście.
  4. Usługa – Usługa 4stopnia dojrzałości – zgodnie z Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2014 -2020 z dnia 24.06.2015 r. obsługa transakcji, podejmowanie decyzji on-line, dostarczanie usług oraz obsługa płatności. Umożliwia pełne załatwienie danej sprawy drogą elektroniczną, w tym przypadku zgłoszenie zdarzenia, akceptację on-line przekazanie informacji, w tym upublicznienie, udzielenie pisemnej odpowiedzi drogą on-line oraz potwierdzenie zrealizowania usługi, to usługa świadczona przez Usługodawcę w ramach aplikacji mobilnej na zasadach określonych w Regulaminie.
  5. Usługodawca - Urząd Miasta Siemianowice Śląskie.
  6. Administrator – osoba zarządzająca Portalem „Bezpieczne Siemianowice”.
  7. Administrator danych osobowych – Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie z siedzibą w Siemianowicach Śląskich, przy ul. Jana Pawła II 10.
  8. Użytkownik – osoba lub podmiot korzystający z portalu lub aplikacji mobilnej, który może wykonać zgłoszenie.
  9. Operator – pracownik Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego odpowiedzialny za przyjęcie zgłoszenia i przekazanie go do realizacji.
  10. Realizujący zgłoszenie – osoba odpowiedzialna za realizację zgłoszenia przekazanego przez operatora.
  11. Zdarzenie – nieoczekiwany element sytuacyjny, trwający w przedziale czasu, który może zostać zauważony lub zarejestrowany przez użytkownika.
  12. Zgłoszenie – przekazanie przez użytkownika informacji o zaistniałym zdarzeniu poprzez wypełnienie formularza na portalu lub poprzez aplikację mobilną.
  13. MCZK – Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego.
  14. Powiadomienia Push – krótka wiadomość wysyłana z serwerów na urządzenia mobilne. Aplikacja umożliwia otrzymywanie powiadomień o nowych wiadomościach i zmianie statusów zgłoszeń.
  • 2 Postanowienia ogólne
  1. Regulamin określa zasady korzystania z Usług dostępnych w Portalu „Bezpieczne Siemianowice” wraz z aplikacją mobilną.
  2. Usługi oferowane są użytkownikom posiadającym telefon komórkowy lub inne urządzenie elektroniczne umożliwiające korzystanie z Portalu lub pobranie Aplikacji „Bezpieczne Siemianowice”.
  3. Użytkownik powinien zapoznać się z treścią Regulaminu, który ustanawia aktualne zasady oraz warunki korzystania z Usług dostępnych w Portalu „Bezpieczne Siemianowice” wraz z aplikacją mobilną zarówno przed ściągnięciem Aplikacji, jak i przed wysłaniem zgłoszenia.
  4. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Portalu i Aplikacji w sposób zgodny z obowiązującym prawem, normami społecznymi i obyczajowymi oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu. Przed dokonaniem pobrania aplikacji mobilnej Użytkownik powinien upewnić się, czy w jego telefonie komórkowym lub urządzeniu o którym mowa powyżej jest wystarczająco dużo wolnej pamięci niezbędnej do pobrania Aplikacji. W przypadku gdy ilość pamięci jest zbyt mała Aplikacja nie zostanie pobrana.
  5. Użytkownik zobowiązuje się nie zakłócać działania systemów komputerowych, serwerów, sieci Usługodawcy oraz nie podejmować prób obejścia regulacji lub procedur obowiązujących przy korzystaniu z Usługi lub jej składowych, a także nie dokonywać samowolnej ingerencji w kształt lub treść Aplikacji.
  6. Uwierzytelnianie użytkownika jest możliwe za pomocą następujących metod:
    1. bez logowania – formularz wymaga podania adresu e-mail i numeru telefonu,
    2. za pomocą loginu oraz hasła (po wcześniejszej rejestracji i założeniu konta w systemie),
    3. konto w systemie e-PUAP.
  7. Rejestracja w Usłudze oznacza akceptację wszystkich postanowień Regulaminu.
  8. Aplikację można pobrać korzystając z internetowego sklepu:
    1. App Store (dla systemu iOS),
    2. Google Play (dla systemu Android),
    3. Windows Sklep (dla systemu Windows Phone).
  9. Pobranie Aplikacji z w/w sklepów, jak również korzystnie z oferowanych za jej pośrednictwem usług jest bezpłatne.
  • 3 Informacje i zasady korzystania z Portalu „Bezpieczne Siemianowice” wraz z aplikacją mobilną.
  1. Dostęp do Portalu, jak i Aplikacji jest możliwy wyłącznie w formie on-line, w związku z czym niezbędne jest posiadanie przez Użytkownika dostępu do Internetu.
  2. Portal i Aplikacja są narzędziami umożliwiającymi szybki kontakt z Urzędem Miasta Siemianowic Śląskich w sprawach wymagających interwencji służb miejskich oraz mają służyć do przekazywania uwag, opinii i wniosków dotyczących funkcjonowania Miasta i jednostek miejskich.
  3. Portal i Aplikacja mogą gromadzić kategorie danych identyfikujących Użytkownika w postaci:
    1. adresu e-mail,
    2. numeru telefonu komórkowego,
    3. imienia,
    4. nazwiska,
    5. miejsca i opisu zdarzenia, które ma być obiektem działań z udziałem służb miejskich.
  4. Podanie informacji wskazanych w ust. 3 pkt. 3 - 5 jest dobrowolne, a ich brak nie wyklucza przyjęcia zgłoszenia lub przekazania przez Użytkownika wniosków i opinii.
  5. Brak danych kontaktowych w postaci numeru telefonu lub adresu e-mail uniemożliwia otrzymywanie przez Użytkownika powiadomień o statusie zgłoszenia i jego numerze, natomiast nieprecyzyjne bądź niezgodne ze stanem faktycznym określenie lokalizacji może utrudnić lub uniemożliwić podjęcie wnioskowanych przez Użytkownika działań.
  6. Niepełny opis zdarzenia lub brak treści może uniemożliwić poprawną obsługę.
  7. Portal i Aplikacja za pośrednictwem usługi geolokalizacji mają możliwość zbierania informacji o miejscu zdarzenia.
  8. Adres miejsca zdarzenia można wprowadzić jednym z następujących sposobów:
    1. zaznaczając punkt na mapie,
    2. wprowadzając adresu z określonego pola w formularzu,
    3. korzystając z przycisku geolokalizacji, pod warunkiem włączenia GPS i obecności w miejscu zdarzenia,
  9. Użytkownik Portalu ma możliwość dodawania plików w różnych formatach (jpg, pdf, doc, xls) jako załączniki do zgłaszanych zdarzeń (całkowity rozmiar załączonych plików do zgłoszenia wynosi maksymalnie 20 MB).
  10. Istnieje możliwość prezentacji numeru zgłoszenia na Portalu bezpośrednio po wysłaniu zgłoszenia.
  11. Istnieje możliwość wysyłania wiadomości e-mailem na podany przez Użytkownika podczas rejestracji adres.
  12. Użytkownik Portalu ma możliwość wyszukania informacji dotyczących zgłoszenia wraz z historią, po uprzednim podaniu numeru zgłoszenia.
  13. Użytkownik Portalu ma możliwość podglądu historii swoich zgłoszeń dla zalogowanych użytkowników.
  14. Użytkownik Portalu ma możliwość podglądu historii pojedynczego zgłoszenia (bez załączników) bez logowania po kliknięciu na link otrzymany w poczcie elektronicznej.
  15. Użytkownik Portalu ma możliwość podglądu wysyłanych przez operatora powiadomień masowych bez konieczności logowania.
  16. Użytkownik Aplikacji może korzystać z cyfrowej mapy z wizualizacją określonych kategorii zdarzeń.
  17. Istnieje możliwość prezentacji informacji zamieszanych na Portalu.
  18. Użytkownik Aplikacji ma możliwość wysyłania Zgłoszeń (informacji) do Operatora (e-usługa 4 stopnia dojrzałości, włącznie z możliwością komunikacji dwustronnej on-line).
  19. Istnieje możliwość geolokalizacji Zdarzenia przez Użytkownika manualnie lub z wykorzystaniem odbiornika GPS urządzenia mobilnego.
  20. Użytkownik Aplikacji ma możliwość wysłania Zgłoszenia bez potrzeby rejestracji.
  21. Użytkownik Aplikacji zarejestrowany może widzieć pełną historię zgłoszeń, natomiast Użytkownik Aplikacji anonimowy ma możliwość sprawdzenia historii Zgłoszenia po podaniu jego numeru.
  22. Istnieje możliwość odbioru i prezentacji online powiadomień masowych redagowanych przez Operatorów.
  23. Użytkownik Aplikacji ma możliwość wyboru kategorii odbieranych powiadomień masowych.
  24. Użytkownik Aplikacji ma możliwość otrzymywania na bieżąco informacji dotyczących Zgłoszenia w formie komunikatu Aplikacji.
  25. Wszystkie dane zgromadzone za pośrednictwem Portalu i Aplikacji dystrybuowane są do Wydziałów, Referatów, Biur Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie lub do jednostek organizacyjnych miasta oraz służb miejskich realizujących czynności, o które wnioskował Użytkownik.
  • 4 Informacje i zasady korzystania z powiadomień Push
  1. Użytkownik korzystający z Aplikacji może otrzymywać powiadomienia Push bezpośrednio na swoje urządzenie mobilne.
  2. Powiadomienia Push są informacjami o:
    1. numerze zgłoszenia i statusie interwencji,
    2. bieżących wydarzeniach i lokalnych zagrożeniach.
  3. Aby otrzymywać powiadomienia Push Użytkownik musi mieć połączenie z siecią Wi-Fi lub siecią komórkową.
  4. Użytkownik ma możliwość samodzielnego wybrania kategorii komunikatów o których ma być informowany za pomocą powiadomień Push.
  5. Użytkownik może włączyć lub wyłączyć powiadomienia Push i zarządzać rodzajami otrzymywanych powiadomień wybierając opcje „SUBSKRYPCJE”. Wyjątkiem są powiadomienia w kategorii ostrzeżeń, które generowane są automatycznie do wszystkich użytkowników Aplikacji w przypadku wystąpienia zagrożenia.
  • 5 Postanowienia końcowe
  1. Korzystanie z Usługi możliwe jest bezpłatnie za pośrednictwem sieci operatorów telefonii komórkowej w Polsce lub w ramach aktywnej usługi roamingu poza granicami kraju.
  2. Usługodawca dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego działania usługi, jednakże nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia Portalu/Aplikacji z przyczyn od niego niezależnych.
  3. Za usługi telekomunikacyjne umożliwiające korzystanie z usługi odpowiadają wyłącznie operatorzy sieci telefonii komórkowych.
  4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie z usługi niezgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu i szkody tym spowodowane.
  5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu usługi zaistniałe z przyczyn technicznych, wynikających z infrastruktury technicznej usługodawcy lub operatorów telefonii komórkowej (w szczególności konserwacja, przegląd, wymiana sprzętu) lub niezależnych od usługodawcy.
  6. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne przeciążenia sieci operatorów telekomunikacyjnych, które uniemożliwiają Usługodawcy terminowe świadczenie Usługi.
  7. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu Usługi zaistniałe z przyczyn technicznych, wynikających z infrastruktury technicznej Usługodawcy lub operatorów telefonii komórkowej (w szczególności konserwacja, przegląd, wymiana sprzętu) lub niezależnych od Usługodawcy.
  8. Uwagi Użytkowników dotyczące świadczenia Usługi należy zgłaszać poprzez Portal/Aplikację.
  9. Korzystanie przez Użytkownika z Portalu/Aplikacji w sposób sprzeczny z prawem, zasadami współżycia społecznego, dobrymi obyczajami lub niniejszego Regulaminu uzasadnia natychmiastowe zaprzestanie świadczenia Usług na rzecz danego Użytkownika. We wszystkich sprawach nieuregulowanych w Regulaminie decyzje podejmuje Usługodawca.
  10. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany postanowień Regulaminu bez powiadomienia Użytkownika w razie zmiany przepisów prawnych lub z innej ważnej przyczyny.
  11. Informacja o zmianie postanowień Regulaminu zamieszczona będzie na Portalu oraz w Aplikacji.
  12. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, a szczególności Kodeks u Cywilnego i Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Z 2017 r. poz. 1219).
  13. Niniejszy Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem Portalu oraz Aplikacji.