Regulamin Portalu „Bezpieczne Siemianowice” wraz z aplikacją mobilną
- 1 Definicje terminów wykorzystanych w Regulaminie
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Aplikacja – aplikacja mobilna - program dostosowany do trzech systemów operacyjnych urządzeń mobilnych: Android w wersji 4.1 i wyższych, IOS w wersji 6.0 i wyższych, Windows Phone w wersji 8.1 i wyższych, to aplikacja w ramach której świadczone są Usługi. li>
- Portal – portal „Bezpieczne Siemianowice”. Strona WWW z transmisją szyfrowaną za pomocą protokołu SSL lub TLS, dostosowana do osób niepełnosprawnych zgodnie
z wymaganiami standardu Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.0) Portal „Bezpieczne Siemianowice” będzie realizował proces e-usług związanych z poprawą bezpieczeństwa w mieście.
- Usługa – Usługa 4stopnia dojrzałości – zgodnie z Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2014 -2020 z dnia 24.06.2015 r. obsługa transakcji, podejmowanie decyzji on-line, dostarczanie usług oraz obsługa płatności. Umożliwia pełne załatwienie danej sprawy drogą elektroniczną, w tym przypadku zgłoszenie zdarzenia, akceptację on-line przekazanie informacji, w tym upublicznienie, udzielenie pisemnej odpowiedzi drogą on-line oraz potwierdzenie zrealizowania usługi, to usługa świadczona przez Usługodawcę w ramach aplikacji mobilnej na zasadach określonych w Regulaminie.
- Usługodawca - Urząd Miasta Siemianowice Śląskie.
- Administrator – osoba zarządzająca Portalem „Bezpieczne Siemianowice”.
- Administrator danych osobowych – Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie
z siedzibą w Siemianowicach Śląskich, przy ul. Jana Pawła II 10.
- Użytkownik – osoba lub podmiot korzystający z portalu lub aplikacji mobilnej, który może wykonać zgłoszenie.
- Operator – pracownik Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego odpowiedzialny za przyjęcie zgłoszenia i przekazanie go do realizacji.
- Realizujący zgłoszenie – osoba odpowiedzialna za realizację zgłoszenia przekazanego przez operatora.
- Zdarzenie – nieoczekiwany element sytuacyjny, trwający w przedziale czasu, który może zostać zauważony lub zarejestrowany przez użytkownika.
- Zgłoszenie – przekazanie przez użytkownika informacji o zaistniałym zdarzeniu poprzez wypełnienie formularza na portalu lub poprzez aplikację mobilną.
- MCZK – Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego.
- Powiadomienia Push – krótka wiadomość wysyłana z serwerów na urządzenia mobilne. Aplikacja umożliwia otrzymywanie powiadomień o nowych wiadomościach i zmianie statusów zgłoszeń.
- Regulamin określa zasady korzystania z Usług dostępnych w Portalu „Bezpieczne Siemianowice” wraz z aplikacją mobilną.
- Usługi oferowane są użytkownikom posiadającym telefon komórkowy lub inne urządzenie elektroniczne umożliwiające korzystanie z Portalu lub pobranie Aplikacji „Bezpieczne Siemianowice”.
- Użytkownik powinien zapoznać się z treścią Regulaminu, który ustanawia aktualne zasady oraz warunki korzystania z Usług dostępnych w Portalu „Bezpieczne Siemianowice” wraz
z aplikacją mobilną zarówno przed ściągnięciem Aplikacji, jak i przed wysłaniem zgłoszenia.
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Portalu i Aplikacji w sposób zgodny
z obowiązującym prawem, normami społecznymi i obyczajowymi oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu. Przed dokonaniem pobrania aplikacji mobilnej Użytkownik powinien upewnić się, czy w jego telefonie komórkowym lub urządzeniu o którym mowa powyżej jest wystarczająco dużo wolnej pamięci niezbędnej do pobrania Aplikacji. W przypadku gdy ilość pamięci jest zbyt mała Aplikacja nie zostanie pobrana.
- Użytkownik zobowiązuje się nie zakłócać działania systemów komputerowych, serwerów, sieci Usługodawcy oraz nie podejmować prób obejścia regulacji lub procedur obowiązujących przy korzystaniu z Usługi lub jej składowych, a także nie dokonywać samowolnej ingerencji w kształt lub treść Aplikacji.
- Uwierzytelnianie użytkownika jest możliwe za pomocą następujących metod:
- bez logowania – formularz wymaga podania adresu e-mail i numeru telefonu,
- za pomocą loginu oraz hasła (po wcześniejszej rejestracji i założeniu konta w systemie),
- konto w systemie e-PUAP.
- Rejestracja w Usłudze oznacza akceptację wszystkich postanowień Regulaminu.
- Aplikację można pobrać korzystając z internetowego sklepu:
- App Store (dla systemu iOS),
- Google Play (dla systemu Android),
- Windows Sklep (dla systemu Windows Phone).
- Pobranie Aplikacji z w/w sklepów, jak również korzystnie z oferowanych za jej pośrednictwem usług jest bezpłatne.
- 3 Informacje i zasady korzystania z Portalu „Bezpieczne Siemianowice”
wraz z aplikacją mobilną.
- Dostęp do Portalu, jak i Aplikacji jest możliwy wyłącznie w formie on-line, w związku
z czym niezbędne jest posiadanie przez Użytkownika dostępu do Internetu.
- Portal i Aplikacja są narzędziami umożliwiającymi szybki kontakt z Urzędem Miasta Siemianowic Śląskich w sprawach wymagających interwencji służb miejskich oraz mają służyć do przekazywania uwag, opinii i wniosków dotyczących funkcjonowania Miasta i jednostek miejskich.
- Portal i Aplikacja mogą gromadzić kategorie danych identyfikujących Użytkownika
w postaci:
- adresu e-mail,
- numeru telefonu komórkowego,
- imienia,
- nazwiska,
- miejsca i opisu zdarzenia, które ma być obiektem działań z udziałem służb miejskich.
- Podanie informacji wskazanych w ust. 3 pkt. 3 - 5 jest dobrowolne, a ich brak nie wyklucza przyjęcia zgłoszenia lub przekazania przez Użytkownika wniosków i opinii.
- Brak danych kontaktowych w postaci numeru telefonu lub adresu e-mail uniemożliwia otrzymywanie przez Użytkownika powiadomień o statusie zgłoszenia i jego numerze, natomiast nieprecyzyjne bądź niezgodne ze stanem faktycznym określenie lokalizacji może utrudnić lub uniemożliwić podjęcie wnioskowanych przez Użytkownika działań.
- Niepełny opis zdarzenia lub brak treści może uniemożliwić poprawną obsługę.
- Portal i Aplikacja za pośrednictwem usługi geolokalizacji mają możliwość zbierania informacji o miejscu zdarzenia.
- Adres miejsca zdarzenia można wprowadzić jednym z następujących sposobów:
- zaznaczając punkt na mapie,
- wprowadzając adresu z określonego pola w formularzu,
- korzystając z przycisku geolokalizacji, pod warunkiem włączenia GPS i obecności
w miejscu zdarzenia,
- Użytkownik Portalu ma możliwość dodawania plików w różnych formatach (jpg, pdf, doc, xls) jako załączniki do zgłaszanych zdarzeń (całkowity rozmiar załączonych plików do zgłoszenia wynosi maksymalnie 20 MB).
- Istnieje możliwość prezentacji numeru zgłoszenia na Portalu bezpośrednio po wysłaniu zgłoszenia.
- Istnieje możliwość wysyłania wiadomości e-mailem na podany przez Użytkownika podczas rejestracji adres.
- Użytkownik Portalu ma możliwość wyszukania informacji dotyczących zgłoszenia wraz
z historią, po uprzednim podaniu numeru zgłoszenia.
- Użytkownik Portalu ma możliwość podglądu historii swoich zgłoszeń dla zalogowanych użytkowników.
- Użytkownik Portalu ma możliwość podglądu historii pojedynczego zgłoszenia (bez załączników) bez logowania po kliknięciu na link otrzymany w poczcie elektronicznej.
- Użytkownik Portalu ma możliwość podglądu wysyłanych przez operatora powiadomień masowych bez konieczności logowania.
- Użytkownik Aplikacji może korzystać z cyfrowej mapy z wizualizacją określonych kategorii zdarzeń.
- Istnieje możliwość prezentacji informacji zamieszanych na Portalu.
- Użytkownik Aplikacji ma możliwość wysyłania Zgłoszeń (informacji) do Operatora
(e-usługa 4 stopnia dojrzałości, włącznie z możliwością komunikacji dwustronnej on-line).
- Istnieje możliwość geolokalizacji Zdarzenia przez Użytkownika manualnie lub z wykorzystaniem odbiornika GPS urządzenia mobilnego.
- Użytkownik Aplikacji ma możliwość wysłania Zgłoszenia bez potrzeby rejestracji.
- Użytkownik Aplikacji zarejestrowany może widzieć pełną historię zgłoszeń, natomiast Użytkownik Aplikacji anonimowy ma możliwość sprawdzenia historii Zgłoszenia po podaniu jego numeru.
- Istnieje możliwość odbioru i prezentacji online powiadomień masowych redagowanych przez Operatorów.
- Użytkownik Aplikacji ma możliwość wyboru kategorii odbieranych powiadomień masowych.
- Użytkownik Aplikacji ma możliwość otrzymywania na bieżąco informacji dotyczących Zgłoszenia
w formie komunikatu Aplikacji.
- Wszystkie dane zgromadzone za pośrednictwem Portalu i Aplikacji dystrybuowane są do Wydziałów, Referatów, Biur Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie lub do jednostek organizacyjnych miasta oraz służb miejskich realizujących czynności, o które wnioskował Użytkownik.
- 4 Informacje i zasady korzystania z powiadomień Push
- Użytkownik korzystający z Aplikacji może otrzymywać powiadomienia Push bezpośrednio na swoje urządzenie mobilne.
- Powiadomienia Push są informacjami o:
- numerze zgłoszenia i statusie interwencji,
- bieżących wydarzeniach i lokalnych zagrożeniach.
- Aby otrzymywać powiadomienia Push Użytkownik musi mieć połączenie z siecią Wi-Fi lub siecią komórkową.
- Użytkownik ma możliwość samodzielnego wybrania kategorii komunikatów o których ma być informowany za pomocą powiadomień Push.
- Użytkownik może włączyć lub wyłączyć powiadomienia Push i zarządzać rodzajami otrzymywanych powiadomień wybierając opcje „SUBSKRYPCJE”. Wyjątkiem są powiadomienia w kategorii ostrzeżeń, które generowane są automatycznie do wszystkich użytkowników Aplikacji w przypadku wystąpienia zagrożenia.
- Korzystanie z Usługi możliwe jest bezpłatnie za pośrednictwem sieci operatorów telefonii komórkowej w Polsce lub w ramach aktywnej usługi roamingu poza granicami kraju.
- Usługodawca dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego działania usługi, jednakże nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia Portalu/Aplikacji z przyczyn od niego niezależnych.
- Za usługi telekomunikacyjne umożliwiające korzystanie z usługi odpowiadają wyłącznie operatorzy sieci telefonii komórkowych.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie z usługi niezgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu i szkody tym spowodowane.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu usługi zaistniałe
z przyczyn technicznych, wynikających z infrastruktury technicznej usługodawcy lub operatorów telefonii komórkowej (w szczególności konserwacja, przegląd, wymiana sprzętu) lub niezależnych od usługodawcy.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne przeciążenia sieci operatorów telekomunikacyjnych, które uniemożliwiają Usługodawcy terminowe świadczenie Usługi.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu Usługi zaistniałe
z przyczyn technicznych, wynikających z infrastruktury technicznej Usługodawcy lub operatorów telefonii komórkowej (w szczególności konserwacja, przegląd, wymiana sprzętu) lub niezależnych od Usługodawcy.
- Uwagi Użytkowników dotyczące świadczenia Usługi należy zgłaszać poprzez Portal/Aplikację.
- Korzystanie przez Użytkownika z Portalu/Aplikacji w sposób sprzeczny z prawem, zasadami współżycia społecznego, dobrymi obyczajami lub niniejszego Regulaminu uzasadnia natychmiastowe zaprzestanie świadczenia Usług na rzecz danego Użytkownika. We wszystkich sprawach nieuregulowanych w Regulaminie decyzje podejmuje Usługodawca.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany postanowień Regulaminu bez powiadomienia Użytkownika w razie zmiany przepisów prawnych lub z innej ważnej przyczyny.
- Informacja o zmianie postanowień Regulaminu zamieszczona będzie na Portalu oraz w Aplikacji.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, a szczególności Kodeks u Cywilnego i Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Z 2017 r. poz. 1219).
- Niniejszy Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie za pośrednictwem Portalu oraz Aplikacji.