Polityka prywatności Portalu „Bezpieczne Siemianowice” wraz z aplikacją mobilną

  • 1 Postanowienia ogólne
  1. Wszelkie działania Administratora Systemu „Bezpieczne Siemianowice" realizowane są w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy prawa.
  2. W trakcie korzystania z Systemu, Administrator Systemu gromadzi następujące dane:
    1. zapytania HTTP (w tym adresy IP, z których wysyłane są te zapytania oraz informacje jakie zasoby są przeglądane przez użytkownika);
    2. czas otrzymania zapytania oraz wysłania odpowiedzi;
    3. w przypadku, gdy wysłanie zapytania nastąpiło za pomocą linku umieszczonego na innej stronie WWW, adres tej strony (tzw. referrer);
    4. informacje o systemie operacyjnym, przeglądarce i inne dane udostępniane przez komputer użytkownika, zależnie od jego konfiguracji;
    5. dane podawane przez użytkowników za pomocą formularzy dostępnych w Systemie, w tym dane osobowe oraz treści wprowadzane do Systemu takie jak fotografie i inne pliki, odnośniki (linki) do serwisów zewnętrznych, komentarze, korespondencję wysyłaną przez system poczty elektronicznej Systemu, informacje o zgłoszeniach oraz działaniach związanych ze zgłoszeniem, a także dokładny czas związany z powyższymi danymi.
  3. W Systemie mogą być zamieszczone odnośniki do serwisów zewnętrznych, pozwalające
    w szczególności na przesyłanie do tych serwisów określonych danych.
  4. Dane gromadzone w Systemie mogą być udostępniane osobom trzecim, upoważnionym do ich uzyskania na podstawie przepisów prawa.
  • 2 Dane osobowe
  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Systemie jest Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie. Dane przetwarzane są w celu prowadzenia Systemu.
  2. Osobom, których dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz ich poprawiania.
  3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
  • 3 Materiały pochodzące od Użytkownika
  1. Użytkownik przesyłając za pomocą aplikacji lub w jakikolwiek inny sposób materiały,
    w szczególności wiadomość lub zdjęcie, wyraża zgodę na nieodpłatną, nieograniczoną czasowo
    i terytorialnie publikację wiadomości lub zdjęcia albo innego materiału Użytkownika przez Administratora Systemu oraz na korzystanie z wiadomości, zdjęcia lub innego materiału Użytkownika na następujących polach eksploatacji:
    1. utrwalanie jakąkolwiek techniką (w jakimkolwiek systemie, formacie i na jakimkolwiek nośniku), w tym m.in. drukiem, na kliszy fotograficznej, na taśmie magnetycznej, cyfrowo,
    2. zwielokrotnianie jakąkolwiek techniką (w jakimkolwiek systemie, formacie i na jakimkolwiek nośniku), w tym m.in. drukiem, na kliszy fotograficznej, na taśmie magnetycznej, cyfrowo,
    3. wprowadzanie do obrotu,
    4. wprowadzanie do pamięci komputera, do sieci komputerowej i/lub multimedialnej, do baz danych,
    5. publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć dostęp do utworów
      i przedmiotów praw pokrewnych w miejscu i w czasie przez siebie wybranym (m.in. udostępnianie w Internecie np. w ramach dowolnych stron internetowych oraz jakichkolwiek serwisów odpłatnych lub nieodpłatnych, a także w ramach dowolnych usług telekomunikacyjnych z zastosowaniem jakichkolwiek systemów i urządzeń),
    6. publiczne wykonanie lub odtwarzanie (m.in. za pomocą dowolnych urządzeń analogowych i/lub cyfrowych posiadających w szczególności funkcje przechowywania i odczytywania plików audio i/lub video),
    7. wystawianie, wyświetlanie, użyczanie lub najem,
    8. obróbki cyfrowej w celu dostosowania wiadomości, zdjęcia, filmu lub innego materiału do wymogów portali internetowych,
    9. wykorzystania wiadomości, zdjęć, filmów i innych materiałów zamieszczonych przez Użytkownika za pomocą Aplikacji w różnych formatach, w tym w postaci drukowanej w całości lub we fragmentach, wraz z prawem włączania ich (lub ich fragmentów) do innych utworów
      i tworzenia opracowań (abstraktów),
    10. umieszczania wiadomości, zdjęć, filmów lub innych materiałów zamieszczonych przez Użytkownika w bazach danych,
    11. wykorzystania wiadomości, zdjęć filmów lub innych materiałów zamieszczonych przez Użytkownika za pośrednictwem Aplikacji, w celu promocji Administratora Systemu, portali internetowych Administratora Systemu.
  2. Użytkownik upoważnia Administratora Systemu do decydowania o sposobie oznaczenia nadesłanych przez Użytkownika wiadomości, zdjęć, filmów lub innych materiałów zamieszczonych przez Użytkownika, podanymi przez Użytkownika danymi w celu ich opisania.
  3. Przesyłając wiadomość, zdjęcie, film lub zamieszczając wiadomość, zdjęcie, film lub inny materiał Użytkownik oświadcza, że:
    1. ma pełne prawo do dysponowania wiadomością, zdjęciem, filmem lub innym materiałem oraz że przysługują mu autorskie prawa majątkowe do wiadomości, zdjęcia filmu lub innego materiału (w przypadku kiedy Materiał stanowi utwór w rozumieniu ustawy z dnia 04 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych), które nie są ograniczone na rzecz osoby trzeciej lub, że przysługują mu prawa do korzystania z wiadomości, zdjęcia, filmu lub innego materiału (licencja) obejmujące w szczególności prawo do prezentowania wiadomości, zdjęcia, filmu lub innego materiału w Internecie,
    2. informacja zawarta w przesłanej wiadomości, zdjęciu, filmie lub innym materiale Użytkownika jest prawdziwa i nie wprowadza nikogo w błąd.
  4. Użytkownik zobowiązuje się nie przesyłać materiałów zawierających wizerunki osób.
  5. Użytkownik przedstawi odpowiednie dokumenty, potwierdzające stan prawny, o którym mowa
    w ust. 3 powyżej, na każde żądanie Administratora Systemu.
  6. Użytkownik przesyłając wiadomość, zdjęcie lub inny materiał, ponosi pełną odpowiedzialność za zawarte w nich treści oraz za ewentualne naruszenie praw osób trzecich.
  7. Użytkownik wyraża zgodę na udzielanie przez Administratora Systemu sublicencji oraz przenoszenie praw i zezwalanie osobom trzecim na korzystanie z przesłanych wiadomości, zdjęć lub innych materiałów, w zakresie określonym w Polityce prywatności.
  • 4 Stosowane zabezpieczenia
  1. System korzysta z bezpiecznych sieci danych, chronionych przez zapory oraz systemy ochrony danych. Dostęp do danych posiadają wyłącznie odpowiednio uprawnione osoby, którym jest to niezbędne w celu dostarczenia żądanych usług.
  2. W celu zachowania bezpieczeństwa użytkownik nie powinien ujawniać osobom trzecim swojej nazwy użytkownika i hasła.
  • 5 Aktualizacja polityki prywatności

Nowe wersje Polityki Prywatności będą umieszczane w Systemie.

  • 6 Kontakt

W przypadku uwag związanych z prywatnością danych prosimy o kontakt pod adresem
e-mail ratusz@um.siemianowice.pl

 

 

Formularz informacyjny
    Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO

informujemy, że:
  • Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie z siedzibą w Siemianowicach Śląskich, przy ul. Jana Pawła II 10,
  • Inspektor Ochrony Danych Osobowych ma swoją siedzibę w Urzędzie Miasta Siemianowice Śląskie przy ul. Jana Pawła II 10, e-mail: iod@um.siemianowice.pl, tel. 32 760 52 82,
  • Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit e) RODO w związku z wykonaniem zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi w związku z realizacją zadań wynikających z Ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o Zarządzaniu Kryzysowym w zakresie imienia, nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu i innych niezbędnych danych, w celu przekazania zgłoszenia za pomocą formularza,
  • Pana/Pani dane osobowe będą udostępnione Straży Miejskiej w Siemianowicach Śląskich w przypadku jeżeli treść zgłoszenia interwencji będzie we właściwości rzeczowej Straży Miejskiej w Siemianowicach Śląskich,
  • Posiada Pan/Pani prawo żądania:
    1. dostępu do treści swoich danych,
    2. ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania,
    3. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji i nie będą profilowane,
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do osiągnięcia celu przekazania zgłoszenia. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości zgłoszenia interwencji,
  • Zebrane dane osobowe będą przechowywane przez okres czasu wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukacji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działań archiwów zakładowych tj. przez okres conajmniej 5 lat,
  • Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj.: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pana/Pani, narusza przepisy RODO.